16.5.13

Owsiany omlet na śniadanie


Aktywność fizyczna  powinna iść w parze ze zdrową, dobrze zbilansowaną dietą.
Jak to jest u Was? Zwracacie uwagę na to co jecie? 

Zastanawiałyście się kiedyś, czy odżywiacie się dobrze? Zdrowa dieta to nie tylko wyrzucenie fast foodów i słodyczy, to również dobrze zbilansowane posiłki dostarczające organizmowi odpowiednią ilość białka, tłuszczy, węglowodanów i witamin. Nie jedzenie rano śniadań zdecydowanie nie należy do dobrych nawyków. Mam nadzieję, że wy zjadacie rano posiłek i nie jest nim maślana bułka lub drożdżówka ;) 


Ja bez śniadania nie wychodzę z domu, nawet jak musiałam wstawać bardzo wcześnie to znalazłam te 5-10 minut rano, aby je zjeść (przygotowywałam je wtedy dzień wcześniej). Będę powtarzać to do znudzenia- śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i powinien dać nam zastrzyk energii na początek dnia :) To jak? Jecie śniadania? :)


Staram się, aby śniadania były urozmaicone i jeśli tylko mam troszkę więcej czasu rano to zamiast standardowych kanapek robię sobie owsiankę lub omlet. Kombinowałam kiedyś z placuszkami owsianymi, ale kompletnie mi nie wyszły, więc dałam sobie spokój :P




Zrobienie omletu nie jest żadną filozofią, jestem pewna, że każda z Was potrafi go usmażyć ;) Ja robię omlet z dwóch, dużych jajek, dwóch łyżek płatków owsianych i łyżeczki siemienia lnianego. 

Możecie jeść go w zasadzie z czymkolwiek chcecie- na słodko z dżemem lub owocami, albo w wersji wytrawnej np. z szynką i serem.




Moja wersja omletu była dość uboga- zjadłam go z kiełkami rzodkiewki i ketchupem ;) 

Śniadaniowy omlet z płatkami owsianymi zapewni nam na długo uczucie sytości i dostarczy organizmowi około 16 g białka, 15 g węglowodanów i 16 g tłuszczu (wariant podstawowy).





 


Jestem bardzo ciekawa co Wy serwujecie sobie na śniadanie :) 

To jeszcze nie koniec postów z pomysłami na zdrowe i pożywne posiłki- na pewno w najbliższym czasie jeszcze kilka takich się pojawi :)





Do usłyszenia!

20 komentarzy:

  1. Robię czasem podobny omlet, tyle że ze zmielonym siemieniem lnianym :)
    na co dzień wybieram najczęściej kanapki, bo są szybkie i łatwe w przygotowaniu, a z rana wolę pospać dłużej niż pichcić, ale w weekendy robię już bardziej skomplikowane śniadania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sen jest dla mnie najważniejszy:D:D

      Usuń
  2. Ja zawsze dodaję do omletu łyżkę wody i ubijam kilka chwil, wtedy jest bardziej puszysty.
    Ale najczęściej śniadanie jem dopiero w pracy, zazwyczaj albo sałatki przyniesione z domu albo kanapkę z baru na przeciwko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wodę też oczywiście dodaję i ubijam jajka ;) Sałatki na śniadanie też są świetne:))

      Usuń
  3. Strasznie nie lubię kiełków rzodkiewki - są bardzo ostre. Zdecydowanie wolę te soczewicy, bo smakują jak świeży groszek, nadają się do wszystkiego :)
    Ketchup ma za dużo cukru, więc też go wyeliminowałam.

    Nabrałam ochoty na jajka na miękko.. ciekawe czy tym razem mi się uda trafić idealnie z czasem gotowania :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, są ostre, ale ja tam je lubię:D Chociaż moim faworytem są kiełki brokuła :)
      Ojj...jajek na miękko nie znoszę:P

      Usuń
  4. na sniadanie najczesciej cos z jajkiem/sadzone,na miekko lub jajecznica/ lub koktaje robie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja rzadko kiedy jem śniadania, niestety
    choć czasu mam mnóstwo
    rano nie przełknę nic .. wyjątkiem jest kawa... ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawy na pusty żołądek bym nie przełknęła:D

      Usuń
  6. Śniadania jadam zawsze.
    Omletów, prawie nigdy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o omletach przypomniałam sobie całkiem nie dawno;)

      Usuń
  7. zdrowe smaczne i pożywne. do tego obłędnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie mi uświadomiłaś, że strasznie dawno nie jadłam omletu! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. o ja tez czesto Taki omlet sobie robie - jest swietny!!!!
    pozdrawiam serdecznie agata

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki mojej mamie śniadania jem codziennie, przeważnie są to kanapki w różnej postaci jednak teraz mam wakacje i będę miała więcej czasu na jakieś śniadaniowe szaleństwa ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Na śniadanie najczęściej jem kromkę żytniego chleba, chudy nabiał i dużo warzyw, czasem jajko :) Twój pomysł też jest super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)

TOP