19.3.11

W kuchni: sałatka z awokado



Na kolację uwielbiam jeść sałatki- ta jest jedną z moich ulubionych:)

For a supper I love to eat salads-this is one of my favorites:)




***
Czego potrzebujemy?  /What we need?

sałatka/ salad: 

mix sałatowy-1/2 opakowania (100g)
salad mix- 1/2 packaging (100g)
ser typu bałkańskiego- 1/2 opakowania
Balkan-type cheese- 1/2 packaging

dojrzałe awokado-1 sztuka
ripe avokado- 1 piece

słonecznik/ około 1/3 szklanki
sunflower seeds-about 1/3 glass

sos:/ dressing: 
miód/honey- 1 płaska łyżeczka/ flat teaspoon
ocet winny/vinegar- 1łyżeczka/ teaspoon
oliwa/ olive-  4 duże łyżki/ spoons
bazylia/ basil- 1 duża łyżka/ spoon

(wersja na dwie spore porcje /version for two big portions )

***
Przygotowanie:  /preparation:

Składniki na sos, dokładnie ze sobą mieszamy (jeśli nie mamy płynnego miodu, rozpuszczamy go w łaźni wodnej). Ser bałkański (ja kupuję Pilosa w Lidlu) lub jeśli takiego nie lubicie może być też Feta, kroimy w kostkę. Obieramy ze skóry awokado i również kroimy w kostkę. W między czasie rozgrzewamy patelnię i wrzucamy na nią słonecznik (bez dodatku oleju)- od czasu do czasu mieszając, czekamy aż się przypraży.
 Sałatkę zalewamy sosem, a na końcu dodajemy prażony słonecznik. Smacznego!

Ingredients for the dressing, mix together thoroughly (if you do not have liquid honey, dissolve it in a water bath).Balkan cheese (I buy it at Lidl ), or if you don't like, can also be the Feta, cut into cubes. Peel the avocado and also cut into cubes. In the meantime warm up the frying pan and then put it sunflower (without oil) -stirring occasionally, wait until it roasts.
Finally- add to salad dressing and roasted sunflower seeds. Bon appetit!





Czy wiesz, że...? / Do you know that...?:

1 porcja to  450 kcal., 10g białka, 43g. tłuszczy, 15g węglowodanów.
1 portion -450kcal, 10g proteins, 43g. fats, 15g. carbohydrates.

Aby zmniejszyć kaloryczność tej sałatki, można dodać mniejszą porcję awokado oraz słonecznika, oraz 2 łyżki oliwy zmieszać z 2 łyżkami wody.

To reduce the caloric content of the salad, you can give a smaller portion of avocado and sunflower seeds, and 2 tablespoons of olive oil mixed with 2 tablespoons of water.

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam sałatki, ale zwykle jadam je na śniadanie :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczny post.
    Niestety nie przepadam za awokado ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. @Julia Natalia:smakuje jeszcze lepiej, niż wygląda;)

    @Cammie: ja rano nigdy nie mam czasu, żeby sobie zrobić sałatkę;)

    @Lady_flower123: ja awokado ogólnie też nie lubię (samego bym nie zjadła;)- ale w tej sałatce wkomponowało się znakomicie:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Awokado mogę jeść zawsze i ze wszystkim:) uwielbiam. Ja zamiast fety daję mrożony, ugotowany na parze groszek, czerwoną cebulę, zamiast bazylii miętę i czosnek do sosu. Mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę kiedyś spróbować brzmi i wygląda smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm można się do Ciebie wprosić na kolację? ;) dzięki za wyróżnienie

    OdpowiedzUsuń
  7. @Pieknoscdniablog: będę musiała kiedyś wypróbować Twoją sałatkę z awokado:D

    @motyl539: wypróbuj, wypróbuj:)

    @Estella: zapraszam:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastrzeliłaś mnie ilością kalorii :)I to jeszcze na kolację :)! Zazdroszczę więc wagi która pozwala Ci jeść takie pyszności :) !

    OdpowiedzUsuń
  9. @dezemka: no niestety, sałatka choć zdrowa, to zawiera w sobie sporo kalorii- przede wszystkim winowajcą jest główna gwiazda- awokado. A oprócz niego jeszcze słonecznik i oliwa-czyli same (w prawdzie zdrowe) tłuszcze. No, ale w weekend można zaszaleć:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm pyszności, trzeba będzie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. @FooU: jak wypróbujesz, daj znać, czy smakowało:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)

TOP