12.2.11

Sposób na piękne włosy




Włosy, w przeciwieństwie do skóry, nie posiadają zdolności regeneracji.  Co za tym idzie, warto zatroszczyć się o to, aby rosły zdrowe od samych cebulek.
foto: http://www.innuendorocks.com
Odżywki, maski regeneracyjne do włosów, nie zastąpią nam dostarczania niezbędnych do budowy włosa substancji . 

Najważniejszymi składnikami odżywczymi włosów są witaminy i minerały oraz aminokwasy.

Aminokwasy:

Włosy zbudowane są przede wszystkim z keratyny. Dlatego tak jak i w przypadku skóry, powinniśmy dostarczać naszym włosom aminokwasy, w postaci białka w pożywieniu.   
Jedzmy więc chudą wołowinę, rybę, jajka, ponieważ występują tam aminokwasy siarkowe, z których zbudowane są włosy.
Pomocne także będą warzywa, które zawierają w swoim składzie siarkę- czarna rzepa,  brokuły, rzodkiewka, brukselki, czy kalafior.

foto: www.superpani.pl

Witaminy:

Musicie też bardzo uważać na niedobór witamin. Włosy są na to bardzo wrażliwe i bardzo szybko widać skutki niedostatecznej ilości witamin- włosy stają się słabe i łamliwe.

Do najważniejszych witamin należą: witamina A, której niedobór powoduje wypadanie włosów i spowolniony ich wzrost.
Gdzie ją znajdziemy?  Przede wszystkim w jajkach, maśle,  rybach, mleku, czy wątróbce (warto też pamiętać, że jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach). 

foto: http://galeria.tipy.pl

Kolejną ważną witaminą, są witaminy grupy B. A zwłaszcza witamina B12. Wspomaga ona nasze włosy w prawidłowym rozwoju. Dostarczenie jej w pożywieniu zapewni nam, że włosy będą gładkie i lśniące. Znajdziemy ją w chudym mięsie, rybach, wątróbce, serach i jajkach.

Mikroelementy:

Oprócz już wspomnianej siarki, do cennych mikroelementów należy także cynk, żelazo i krzem.

Niedobór cynku powoduje wypadanie włosów, warto zadbać o to, aby znalazło się go wystarczająco dużo w diecie, zwłaszcza, że jest on trudno przyswajalnym pierwiastkiem.  Jego spore ilości znajdziemy w ostrygach, małżach, kiełkach i otrębach, oraz chlebie pełnoziarnistym. 

Nasze włosy składają się w 40% z krzemionki.  Łatwo więc zauważyć, że krzem jest bardzo ważnym składnikiem budulcowym naszych włosów.
Znajdziemy go w płatkach owsianych, skrzypie polnym, pokrzywie, czy czosnku. Warto więc zaopatrzyć się w herbatki ze skrzypu polnego i pokrzywy i  pić je systematycznie.
foto: www.atlas-roslin.com

Jedzcie też chude wołowe mięso, szpinak, oraz rośliny strączkowe.  Są one dobrym źródłem żelaza, którego niedobór powoduje łysienie.

Jeśli obawiacie się, że nie jesteście w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości witamin i minerałów w pokarmie, możecie zaopatrzyć się w suplementy witaminowe, przede wszystkim te nakierunkowane na regenerację włosów. Pamiętajcie jednak, że są one gorzej wchłaniane niż witaminy pochodzące z pożywienia.  Jeżeli bierzecie już jakieś tabletki witaminowe, przed zastosowaniem takich tabletek w swojej diecie, sprawdźcie jej skład ( ważne jest aby nie przekraczać dziennego zalecanego spożycia witamin, ponieważ ich nadmiar, podobnie jak niedobór też jest szkodliwy!).




7 komentarzy:

  1. Super blog :)

    http://fashioonfever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, że napisałaś coś na temat włosów! Na pewno dostosuję się do tych rad, bo niestety moje włosy już od dawna proszą o pomoc. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa notka ;)
    Musze pomóc włosom. Na pewno skorzystam z rad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję:)

    starałam się opisać to wszystko w jak najprostszy sposób, bez wgłębiania się w chemię, czy biochemię;) mam nadzieję, że mi się udało;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie to opisałaś i przyznam, że dałaś do myślenia :) Zmieniamy dietę!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny artykuł :) ładnie napisane , wezmę to pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)

TOP